Dołączył(a): 8 mar 2011, o 17:54 Posty: 247 Obrazki: 20 Lokalizacja: Wejherowo Podziękował : 0 raz Otrzymał podziękowań: 5 razy Płeć: Mężczyzna
Ulubiona gra: Gothic, FIFA
Steam Login: mrpicek
Jedna z lepszych gier strategicznych jaką grałem !! Pierwszy raz jak włączyłem ją to myślałem że będzie nudna i nieciekawa Jednak kiedy zacząłem grać w kampanie nie mogłem się oderwać od komputera tak mnie wciągneła....
Powiem w skrócie jakie są rasy, jak kampania wygląda i jakie są plusy i minusy gry ;d
Informacje i Wymagania
Gatunki gry: RTS, strategiczna Wydawca polski: CD Projekt Wydawca oryginalny: Microsoft Game Studios Data wydania polskiego: 14 lipiec 2006 Data wydania oryginału: 2006 Język gry: polski Tryby gry: Multi player, Single player Dostępna platforma: PC System operacyjny: Windows XP Minimalne wymagania sprzętowe:
procesor: 1,4 GHz z technologią SSE pamięć: 256 MB grafika: 64 MB hdd: 2,5 GB Liczba cd w pudełku: 4
Rasy Są trzy rasy w grze: 1.Vinci 2.Alin (Alinowie) 3.Cuotl
(opis ras nie jest mojego autorstwa) źródło:http://www.gry.gildia.pl/gry/rise_of_nations_rise_of_legends/recenzja
Każdą rasą gra się inaczej. Każda wymaga od nas innej taktyki. Jednak w starciu ze sobą są bardzo zbilansowane i nie sposób powiedzieć, że któraś z nich jest lepsza lub gorsza. Grając dobrze każda rasa może nawiązać równoprawną walkę z inną rasą. Oczywiście wymaga to poznania mozliwości wszystkich ras, które biorą udział w konflikcie.
Vinci odpowiadają ludzkości w okresie renesansu. Jednak w świecie na ekranie monitora technika rozwinęła się szybciej niż w świecie rzeczywistym. Dziwaczne machiny zaprojektowane przez Leonarda da Vinci nie pozostały tylko planami na papierze. Znaleźli się ludzie, którzy przekuli te plany i marzenia na rzeczywistość. Tak, więc w armii Vinci znajdziemy parowe czołgi i działa. Kroczące maszyny na węgiel. Jako zwykli piechociarze walczyć będą renesansowi muszkieterowie.
Vinci reprezentują „techniczną” stronę konfliktu. Na przeciwnym biegunie stoi zaś rasa Alin – reprezentująca „magię”. W szeregach tej armii znajdziemy szklane smoki i pustynne demony. Budowle i jednostki przywodzą na myśl „Baśnie 1001 nocy”.
Ostatnią stroną, jaką przyjdzie nam dowodzić w tym konflikcie są Cuotl. Ciężko znaleźć dla nich jakikolwiek odpowiednik. Ktoś ich przyrównał do rasy obcych z filmu „Star Gate” i chyba mogę się z nim w pełni zgodzić. Synteza bardzo zaawansowanej techniki z mistycyzmem i religią. Trochę tak jak u Protosów we wspomnianym już Starcrafcie.
Kampania
Kampania ma ciekawą i długą fabułę. w 1 dzień raczej tej gry byś nie przeszedł... gracz podejmuje sam na jakie miasto chce atakować dzięki Mapach Strategicznych i Taktycznych :D
Do wyboru mamy kampanie podzieloną na trzy duże rozdziały, tryb skirmish oraz rozgrywkę multiplayer. Oczywiście odruchowo kliknąłem tryb kampanii, no i się zaczęło…
Mapa Taktyczna – czyli ta gdzie toczy się zasadnicza część gry. Jednak w Rise of the Nation mamy jeszcze „Mapę Strategiczną” gdzie decydujemy, którą prowincje i jakimi siłami zaatakować. Co prawda jest to raczej zbędny bajer bo gra tak czy inaczej pozostaje liniowa, bo po prostu ustalamy, którą prowincje atakujemy najpierw, a którą chwile później.
Plusy i Minusy Plusy: + zróznicowanie ras + klimat + długość kampanii + grafika
Minusy: - na dłuższą metę może znudzić - niedopracowany tryb mapy strategicznej - muzyka